10-04-2022: Benieuwd

10 april 2022 - Almelo, Nederland

Het weekend is bijna weer voorbij… nog 3 weekenden en dan zit ik in Spanje. Het aftellen is begonnen. Vandaag komt het zonnetje er eindelijk weer een beetje door. Ik ben benieuwd naar hoe het daar zal zijn… Het is er natuurlijk wat warmer dan hier in Nederland, maar is het ook goed vol te houden. Is de siësta echt nodig?

Qua voorbereidingen moet ik nog wat kleine dingetjes bestellen zoals reisverpakkingen, sokken en een wergwerpcamera. Dan heb ik zo goed als alles bij elkaar. Aanstaande maandag ga ik eindelijk mijn paspoort aanvragen. Als het goed is heb ik deze nog op tijd binnen. Het paspoort heb ik nodig voor Mexico, maar ook als we misschien nog naar Marokko gaan met Michelle (intermediair). Laatst in het nieuws werd er namelijk gezegd dat het maken van het paspoort wel tot 3 maanden kon duren. Dit door de oorlog in Oekraïne... en de nieuwe inschrijvingen hier in NL van de vluchtelingen. Afgelopen vrijdag heb ik alvast goede nieuwe pasfoto’s gemaakt… ik kijk alleen wel een beetje arrogant. Maar goed... daar moeten we het maar mee doen.

Verder moet ik nog wat opdrachten voor school afronden, toetsen bespreken en ik wil nog een paklijst maken voor als ik straks mijn koffer in moet gaan pakken. Ik weet namelijk nooit goed wat ik mee moet nemen. Graag zou ik ook nog wat persoonlijke dingen van thuis willen meenemen om het daar toch wat minder kil te laten lijken en wat huiselijker.

Dan nog betreft het financiële. Veel hebben we qua geld niet in eigen handen… de beurs moet namelijk nog goedgekeurd worden en dit kan altijd eventjes duren. Dit maakt dat we veel geld voor bijvoorbeeld de bemiddelingskosten en het vliegticket voor moeten schieten. Ik hoop dat hier binnenkort wat meer over duidelijk is… maar daar houd ik jullie van op de hoogte!