16-04-2022: Aftellen

16 april 2022 - Almelo, Nederland

De tijd vliegt echt voorbij. Over 3 weken heb ik mijn eerste nacht in Chiclana de la Frontera er al weer opzitten. Wat gaat het allemaal snel. Over een weekje hebben we al meivakantie. En misschien ga ik dan ook nog weg, maar de plannen staan nog niet vast.

Afgelopen week heb ik mijn paspoort aangevraagd. Dit verliep allemaal goed... zonder vertraging etc. Aankomende dinsdag kan ik deze bij het gemeentehuis ophalen. Ik ben erg benieuwd naar de foto... haha. Verder heb ik gisteren de booster prik opgehaald voor het geval we toch naar Marokko gaan. In Marokko moet je namelijk volledig gevaccineerd zijn. Heb er best wel last van... zere arm en voel mij een beetje bleh.

Betreft het Spaans leren gaat dit tot nu toe wel redelijk. Ik heb al een streak van 27 bij Duolingo. Elke dag oefen ik eventjes wat. Laatst moesten we een taaltoets maken. Ik herkende hier en daar wat woorden en begreep wat zinnen, maar het viel vies tegen. Als we straks daadwerkelijk in Spanje zitten gaat dit denk ik nog wel lastiger worden. Aangezien ze in het deel waar wij naar toe gaan met dialect spreken. Ik ben benieuwd... Op de test scoorde ik uiteindelijk een A1 niveau. Dit is het laagste niveau volgens mij. Tenzij je ook 0 kunt scoren. Dit laat mooi plaats voor verbetering vrij.

We hebben het bedrag van de Erasmus beurs ook duidelijk. We hadden een best wel ruime begroting gemaakt van rond de 3000 euro... uiteindelijk krijgen we 2200 euro om de nodige kosten te bekostigen. Achteraf gezien is dit denk ik zeker wel voldoende en moet dat allemaal goed komen! Gewoon een beetje meer op de kleintjes letten.

Vandaag staat er ook wat leuks op de planning. Sarah (mijn beste vriendin) en ik gaan straks namelijk onze vakantie naar Mexico boeken. Het kost wat, maar ik heb er super veel zin in!

Update: We hebben eind augustus onze vakantie geboekt naar Mexico! Super veel zin in. Hopelijk kan ik dan aardig wat Spaans praten... en anders komt het altijd nog goed met een beetje Engels.